Hoppa till innehåll

Leveransinformation

Tack för att du besöker oss här på solshopppen.se!

Vi finns här för dig och kan hjälpa dig så du får en optimal köpupplevelse om du väljer att handla hos oss. 

reklamationsblankett 

Vår service till våra kunder före leverans

När du skall sätta upp solpaneler på ditt tak så kan du antingen välja att göra alla beräkningar själv eller så kan du ta hjälp av oss som är specialiserade på att räkna och ta fram de produkter som passar bäst för ditt taks unika förutsättningar.

När förutsättningarna för ditt tak är klargjorda så ritar vi upp en solcellsanläggning för dig med en föreslagen materiallista. När ritningen är färdig så tar vi fram en material offert, allt detta är en kostnadsfri tjänst som vi ingår i vårt servicepaket för våra kunder.

Normalt så görs beställning av produkter dig som kund i vår e-handelsbutik solshoppen.se, för att det skall vara enkelt för dig som ny kund kan du lägga en beställning direkt utan att skapa ett konto först.

När vi mottagit din beställning så skickar vi dig en bekräftelse. När du handlar hos oss så är det minsta ordervärdet som vi expedierar 3000 SEK, tyvärr kan vi inte behandla beställningar under denna summa.


Betalning

De betaltjänster som vi använder oss av är: 

  • Klarna
  • Kort

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och alla priser är inklusive 25% moms.

I de fall där förskottsbetalning tillämpas, t.ex. vid större beställningar så betalar du som kund in pengar i förväg till vårt bankgiro innan beställningen läggs mot vårt lager.


Leverans

Under leveransmetod väljer du själv vilket fraktföretag som ska leverera din beställning, där du även kan se den beräknade leveranskostnaden. Vad gäller leveransen så tar vi inget ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Det finns i nuläget ingen möjlighet för dig som kund att själv hämta ut materialet på vårt lager. beställningar beräknas fraktpriset utifrån vilka varor som beställs, fraktpriset kan beräknas från varukorgen.


Service till våra kunder under leverans:

Leveransbekräftelse

Efter du lagt beställning så kommer du att få ett e-postmeddelande om bekräftelse av leverans när din beställning har skickats med ditt spårningsnummer.

I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadressen. Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@solshoppen.se med ditt ordernummer angivet.


Leveranstid

Om leveranstiden beräknas bli lång kan vi komma att erbjuda likvärdiga varor eller avbeställning efter samråd med kund. 

OBS! Beställningar som har gjorts under helger och röda dagar expedieras tidigast under nästkommande vardag.OBS!

Alla våra ordrar läggs av oss manuellt, detta gör vi för att säkerställa att allt blir korrekt. Därför kan det ta några dagar från att vi får in order tills att den lämnar vårt lager. Leveranstiden avser från att orden lämnat vårt lager till den når vår kund.

P.g.a. rådande omständigheter kring komponentbrist i omvärlden så är leveranstiderna för tillfället längre än tidigare, uppskattad genomsnittlig leveranstid är ca 28 - 48 arbetsdagar från beställning.


Leveranssäkerhet

Alla varor kontrolleras innan de skickas iväg, trots detta kan oturen vara framme. Om något skulle vara fel vid leverans, kontakta oss omgående på reklamation@solshoppen.se så att vi tillsammans kan lösa problemet utan dröjsmål, då ni som kund är det viktigaste vi har.

Mottagande av beställda varor

När du tar emot dina varor, kontrollera alltid direkt om det finns några synliga skador innan du signerar leveransen. Skulle du se några skador, be chauffören notera skadorna med kopia till dig, ta gärna några bilder också. Detta underlättar betydligt vid en eventuell skadehantering.


Service för våra kunder efter leverans:

Retur och reklamation

Kontrollera din beställning vid mottagning och kontakta oss på reklamation@solshoppen.se omedelbart om artikeln är defekt, skadad eller om du får fel artikel, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det. 

Vi har en 14-dagars returpolicy, vilket innebär att du har upp till 14 dagar efter att du mottagit din artikel för att begära retur. För att vara berättigad till retur måste din produkt vara i samma skick som när du mottog den samt oanvänd, med taggar och i originalförpackningen. Du behöver också kunna visas kvitto eller köpebevis på beställningen.

När du vill returnera beställda produkter förbehåller vi oss rätten att dra av 10 % av värdet på de beställda produkterna för omkostnader och transportkostnader för retur.

 

Produkter som normalt ej tas i retur:

Material i bruten förpackning, kartonger med bruten plombering, produkter som utgått ur standardsortimentet, unika produkter, produkter anpassade på begäran av köpare, material i skadat emballage eller utan emballage.


Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till reklamation@solshoppen.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Reklamationsblankett


Om din reklamation accepteras skickar vi dig en reklamationsblankett samt instruktioner om hur och var du ska skicka tillbaka ditt paket. Du kan alltid kontakta oss för eventuella retur eller reklamationsfrågor.


Det snabbaste sättet att få korrekta produkter vid en felbeställning är du först returnerar varan som du har, och när returen har godkänts gör du ett nytt separat köp för den nya produkten.


Återbetalningar

Vi kommer att meddela dig när vi har fått och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och göra återbetalningen.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande, se våra fullständiga villkorVidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


Dina rättigheter som kund hos oss

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).